יום שני, 14 בפברואר 2011

ניהול תחת מטריית ההסכם הקיבוצי



השבוע קיימנו סדנא ראשונה על ניהול תחת מטריית ההסכם הקיבוצי.
בשת"פ שלנו עם שלום גרניט, מומחה ליחסי עבודה ועם עו"ד נורית אלשטיין – מומחית לדיני עבודה נולד שירות חדש.
הסכמים קיבוציים מציבים אילוצים רבים בפני המעסיקים והמנהלים אשר מוצאים עצמם מוגבלים במתן בונוסים ותגמולים כספיים משמעותיים מחד גיסא ובפיטורי עובדים  וביצוע עבודת הניהול תחת פיקוח הועדים מאידך גיסא כך שמנהלים רבים מוצאים עצמם במצוקה ניהולית.
מה שמנהלים רבים אינם מודעים לו,  הוא כי למרות כל אותם אילוצים,עדיין ישנו חופש ניהולי גם תחת מטריית ההסכם הקיבוצי המאפשר למנהלים לקבל החלטות ולנהל את ארגוניהם לפי השקפת עולמם.
הסדנא - ניהול תחת מטריית ההסכם הקיבוצי מציגה בפני המנהלים את ארגז הכלים העשיר העומד לרשותם בעבודה תחת הסכם קיבוצי.
בסדנא עם צוות ההנהלה של הארגון מוצגות 3 זוויות ראיה המשלימות זו את זו להתמודדות עם הנושא:

אני מתמקדת במנהיגות תחת אילוצים, שלום גרניט מתמקד במיצוי חופש הניהול בתוך ההסכם- ועו"ד נורית אלשטיין - בהיבטים המשפטיים.
הסדנא השבוע עסקה בהיערכות הלקוח למו"מ על גיבוש הסכם קיבוצי חדש – הזדמנות שאסור להחמיצה. בחנו יחד את יתרונות הניהול תחת מטריית ההסכם הקיבוצי – לארגון ולעובדים. בחנו הנחות עבודה, תחיקה, פסיקה ובנינו יחד מפת דרכים לתהליך המו"מ במודל של win-win  בין ההנהלה לועדים.

נודה לכם מאוד אם תביאו את הנושא לידיעת חבריכם.
למידע נוסף:  hila@pasher.co.il  או בטלפון 03-7164922

שלכם כתמיד,
עדנה
www.pasher.co.il

תגובה 1:

  1. אני מניחה שכל מקרה של הסכם קיבוצי צריך להשקל לגופו. ההשלכות הכספיות שצפויות לעובדים הן מורכבות וכוללות היבטים חברתיים אך גם חיזוי השתכרות עתידית וחיזוי למצב עתידי. כדאי להכניס לתמונה הרחבה שיקול של אקטואר לענייני הסכמים קיבוציים כדי לקבל את הפן הכספי.

    השבמחק