יום שני, 28 בפברואר 2011

הדרכת מדריכים



מוצר ותיק שלנו זוכה לרנסנס והפעם מדובר ב"הדרכת מדריכים".
בראשית הדרך של הפירמה שלנו בארה"ב - לפני 33 שנים - זה היה מוצר מבוקש מאוד בעבודתנו. לאחר מכן בארץ - היה ביקוש לייעוץ ולהדרכת מנהלים בקשת רחבה של נושאים  ונושא הדרכת המדריכים נדחק קצת לפינה. 
והנה לאחרונה - ככל שמנהלים מבינים יותר שתפיסת המנהל של עובדי הידע היא שיעסוק הרבה בהקניית ידע - ובמילים אחרות, בהדרכת עובדיו כדי שיצליחו בתפקידם וישפרו את ביצועיהם - רעננו אנחנו את המוצר הותיק ואנו עוסקים בזה אצל לקוחותינו. 

אחד הכלים החשובים ביותר להישרדות בתנאי שוק משתנים הוא מערכת הדרכה מקצועית שתוכל לתת מענה מהיר. התפקיד של מדריך מקצועי הוא לתמוך בארגון. ככזה הוא צריך להבין את הצרכים של התעשייה הספציפית והאנשים. הוא חייב להיות שחקן קבוצתי וסוכן שינוי. מדריך בעל יכולות אלו שיכול לתת מענה מהיר הוא רק אחד מעובדי הארגון. בהתאם לכך, אחת הסדנאות המרכזיות שלנו היא סדנת "הדרכת מדריכים". אנו אוספים קבוצה של עובדים בעלי כישורי הדרכה וחניכה ומלמדים אותם את עקרונות ההדרכה, החניכה והלמידה. בנוסף, הקורס מספק למשתתפים תאוריות, כישורים וכלים כדי לפתח ולהטמיע תוכניות הכשרה אפקטיביות.
בקורס מושם דגש על היותו של המדריך לא רק מומחה תוכן, אלא על היותו מייצג של הארגון וחונך ערכי. במרבית הארגונים תפקיד המדריך הינו תפקיד נוסף לתפקיד הקבוע, לצורך העשרה של העובד עצמו וכדי שהעובד ימשיך להתנסות בתחום שהוא מדריך לגביו במקביל. למדריכים תועלות אישיות רבות בניהן שיפור התדמית וגם הארגון מרוויח מעליית איכות השירות הניתן ללקוחות.
מדריך כזה יכול: להדריך עובדים חדשים, לשפר יכולות ולהעשיר את הידע של העובדים, להכשיר מחדש לאחר רוטציות של עובדים או קידום, להגדיל מחויבות של עובדים, לקדם יוזמות. בכדי ללמד מישהו איך ללמד גישת ה"למידה באמצעות עשייה" היא העדיפה. במילים של Confusius: "אני שומע ואני שוכח; אני רואה ואני זוכר; אני עושה ואני מבין".

לפרטים נוספים, ראו באתר שלנו www.pasher.co.il

להשתמע

עדנה פשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה