יום שלישי, 18 בינואר 2011

ערי ידע-ערי העתיד!


שלום לכולם,

אני שמחה להזמין אתכם אל כנס ערי הידע הרביעי שיתקיים השנה בישראל, בחולון ובגליל!!!

ידע הוא משאב המבוסס על העבר ומשמש ליצירת עתיד טוב יותר. כיום, במאה ה-21, יותר מתמיד ערים ברחבי העולם מסתמכות על הידע הקיים אצל התושבים, על הארגונים שלהם ועל יוזמותיהם. הידע, היכולות ושיתופי הפעולה של התושבים הינם אלו המגדירים את אופייה של העיר. אופי זה, הוא שמושך השקעות, כוח עבודה איכותי מיומן, סטודנטים וחוקרים אל העיר ויוצר מרחב חיים מקומי איכותי ובר קיימא עבור התושבים אשר במקביל נאלצים להתמודד עם האתגרים הכרוכים באורח החיים המודרני ובעולם תחרותי.
שילובם של עקרונות פיתוח מבוסס ידע בתכנון אסטרטגי ומדיניות עירונית, הפך בשנים האחרונות לכלי משמעותי ביותר בידן של רשויות מקומיות ליצירת עיר ידע בריאה ומקיימת המשתפת את כלל תושביה.

לאחר מאמצים רבים שמקורם בשיתוף פעולה ייחודי בין עיריית חולון, מרכז ידע גליל (מיג"ל) וקבוצת ד"ר עדנה פשר, נקבע כי הכינוס העולמי לערי ידע יתקיים השנה אצלנו בישראל ויהיה מודל לחדשנות אמיתית בתחומו. הדוגמא הראשונה לחדשנותו היא שהוא יתקיים בשני מוקדים – בעיר חולון ובחבל ארץ הגליל, על ידי כך נציג לראשונה את נושא הידע גם בעיר וגם במרחב הכפרי.

במסגרת הכנס, יציגו מומחים מהארץ ומהעולם דוגמאות לערי ידע ומרכזי ידע וכמובן את הקשרים שבין הידע לכלל תחומי החיים כגון: שיתוף ידע כבסיס לקיימות עירונית, ניהול ידע למען הבריאות והחינוך וכו'. בכנס יוצגו גם חולון - עיר הילדים והגליל כדוגמאות למרכזי ידע אשר מספקים איכות חיים גבוהה לתושביהם ובמקביל מציגים פיתוח וצמיחה בת קיימא אשר הובילו לשינוי מהותי ביכולתן לקלוט אוכלוסיות צעירות לתחומן כמו גם יצירת שיתופי פעולה בעלי ערך בין תושבים ובין שכונות בעלות הרכבי אוכלוסיה שונים.

הכנס יהיה מורכב ממגוון של שולחנות עגולים אשר מעודדים דו-שיח אינטראקטיבי ורב תחומי בניגוד לפלטפורמה הנהוגה של העברת מצגות פרונטאליות אשר הופכות את המשתתפים לסבילים.
אנו מזמינים אתכם לשלוח הצעות לשולחנות עגולים ולמאמרים וכמובן להצטרף אלינו לכנס.
הכנס יתקיים בין התאריכים 14-17 נובמבר 2011


לפרטים נוספים: http://www.knowledgecities2011.org/
או אצל Hila@pasher.co.il  03-7164922

שלכם ובשבילכם,
ד"ר עדנה פשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה